17. § |
(1) |
A pedagógus számára a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében
1. |
foglalkozások, tanítási órák előkészítése, |
2. |
a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése, |
3. |
az intézmény kulturális és sportéletének, versenyeknek, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezése, |
4. |
a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatok végrehajtása, |
5. |
előre tervezett beosztás szerint vagy alkalomszerűen gyermekek, tanulók - tanórai és egyéb foglalkozásnak nem minősülő - felügyelete, |
6. |
a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása, |
7. |
a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtása, |
9. |
a pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenység, |
10. |
az intézményi dokumentumok készítése, vezetése, |
11. |
a szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartása, |
12. |
osztályfőnöki munkával összefüggő tevékenység, |
13. |
pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása, |
14. |
a nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel, |
15. |
munkaközösség-vezetés, |
16. |
az intézményfejlesztési feladatokban való közreműködés, |
17. |
környezeti neveléssel összefüggő feladatok ellátása, |
18. |
iskolai szertár fejlesztése, karbantartása, |
19. |
hangszerkarbantartás megszervezése, |
20. |
különböző feladatellátási helyekre történő alkalmazás esetében a köznevelési intézmény telephelyei közötti utazás, valamint |
20. |
különböző feladatellátási helyekre történő alkalmazás esetében a köznevelési intézmény telephelyei közötti utazás, |
21. |
a pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladat ellátása |
21. |
a pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladat ellátása, valamint |
22. |
a gyakornok felkészülése a minősítő vizsgára |
rendelhető el. |
(1) |
Nevelési-oktatási intézményben a pedagógus számára a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében
1. |
foglalkozások, tanítási órák előkészítése, |
2. |
a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése, |
3. |
az intézmény kulturális és sportéletének, versenyeknek, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezése, |
4. |
a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatok végrehajtása, |
5. |
előre tervezett beosztás szerint vagy alkalomszerűen gyermekek, tanulók - tanórai és egyéb foglalkozásnak nem minősülő - felügyelete, |
6. |
a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása, |
7. |
a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtása, |
9. |
a pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenység, |
10. |
az intézményi dokumentumok készítése, vezetése, |
11. |
a szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartása, |
12. |
osztályfőnöki munkával összefüggő tevékenység, |
13. |
pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása, |
14. |
a nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel, |
15. |
munkaközösség-vezetés, |
16. |
az intézményfejlesztési feladatokban való közreműködés, |
16. |
az intézményfejlesztési és intézményi önértékelési feladatokban való közreműködés, |
17. |
környezeti neveléssel összefüggő feladatok ellátása, |
18. |
iskolai szertár fejlesztése, karbantartása, |
19. |
hangszerkarbantartás megszervezése, |
20. |
különböző feladatellátási helyekre történő alkalmazás esetében a köznevelési intézmény telephelyei közötti utazás, |
21. |
a pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladat ellátása, valamint |
22. |
a gyakornok felkészülése a minősítő vizsgára, |
23. |
pedagógus-továbbképzésben való részvétel |
rendelhető el. |
(1) |
Nevelési-oktatási intézményben a pedagógus számára a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében
1. |
foglalkozások, tanítási órák előkészítése, |
2. |
a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése, |
3. |
az intézmény kulturális és sportéletének, versenyeknek, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezése, |
4. |
heti egy órát meghaladó részében a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatok végrehajtása, |
5. |
előre tervezett beosztás szerint vagy alkalomszerűen gyermekek, tanulók - tanórai és egyéb foglalkozásnak nem minősülő - felügyelete, |
6. |
a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása, |
7. |
a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtása, |
9. |
a pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenység, |
10. |
az intézményi dokumentumok készítése, vezetése, |
11. |
a szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartása, |
12. |
az osztályfőnöki munkával összefüggő tevékenység heti két órát meghaladó része, |
12. |
az osztályfőnöki, kollégiumi tanulócsoport-vezetői munkával összefüggő tevékenység heti két órát meghaladó része, |
13. |
pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása, |
14. |
a nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel, |
15. |
a munkaközösség-vezetés heti két órát meghaladó része, |
15. |
a munkaközösség- vezetés, tanszakvezetés heti két órát meghaladó része, |
16. |
az intézményfejlesztési és intézményi önértékelési feladatokban való közreműködés, |
17. |
környezeti neveléssel összefüggő feladatok ellátása, |
18. |
iskolai szertár fejlesztése, karbantartása, |
19. |
hangszerkarbantartás megszervezése, |
20. |
különböző feladatellátási helyeken történő alkalmazás esetében a köznevelési intézmény telephelyei közötti utazás, |
21. |
a pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladat ellátása, |
22. |
a gyakornok felkészülése a minősítő vizsgára, valamint |
23. |
pedagógus-továbbképzésben való részvétel rendelhető el. |
|
(1a) |
Az (1) bekezdés 4., 12. és 15. pontjában meghatározott tevékenység összesen heti négy óra erejéig számít be a kötött munkaidő neveléssel-oktatással lekötött részébe. |
(2) |
Egyéb foglalkozás a tantárgyfelosztásban tervezhető, rendszeres nem tanórai foglalkozás, amely
a) |
szakkör, érdeklődési kör, önképzőkör, |
b) |
sportkör, tömegsport foglalkozás, |
c) |
egyéni vagy csoportos felzárkóztató, fejlesztő foglalkozás, |
d) |
egyéni vagy csoportos tehetségfejlesztő foglalkozás, |
g) |
tanulást, iskolai felkészülést segítő foglalkozás, |
h) |
pályaválasztást segítő foglalkozás, |
i) |
közösségi szolgálattal kapcsolatos foglalkozás, |
j) |
diákönkormányzati foglalkozás, |
k) |
felzárkóztató, tehetség-kibontakoztató, speciális ismereteket adó egyéni vagy csoportos, közösségi fejlesztést megvalósító csoportos, a szabadidő eltöltését szolgáló csoportos, a tanulókkal való törődést és gondoskodást biztosító egyéni, a kollégiumi közösségek működésével összefüggő csoportos kollégiumi, valamint szakkollégiumi foglalkozás, |
l) |
tanulmányi szakmai, kulturális verseny, házi bajnokság, iskolák közötti verseny, bajnokság, valamint |
m) |
az iskola pedagógiai programjában rögzített, a tanítási órák keretében meg nem valósítható osztály- vagy csoportfoglalkozás |
|
(2a) |
Pedagógiai szakszolgálati intézményben a pedagógus számára a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében
1. |
foglalkozások, vizsgálatok, szűrések, egyéb közvetlen foglalkozások előkészítése, |
2. |
a gyermekek, tanulók fejlődésének, vizsgálati eredményeinek értékelése, |
3. |
szakértői, továbbá a pedagógiai szakszolgálati tevékenység során keletkező vizsgálati és egyéb vélemények készítése, |
4. |
fejlesztési tervek készítése, |
5. |
a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása, |
7. |
a pedagógiai, szakszolgálati tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenység, |
8. |
az intézményi dokumentumok készítése, vezetése, |
9. |
külső és belső kapcsolattartás, |
10. |
pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása, |
11. |
a szakalkalmazotti értekezlet, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel, |
12. |
munkaközösség-vezetés, |
12. |
heti két órát meghaladó időtartamban munkaközösség-vezetés |
13. |
az intézményfejlesztési feladatokban való közreműködés, |
13. |
az intézményfejlesztési és intézményi önértékelési feladatokban való közreműködés, |
14. |
feladatvégzési helyek közötti utazás, |
15. |
a gyermek, a tanuló fejlődéséhez szükséges egyéb, pedagógiai szakszolgálati intézményen kívüli tevékenység végzése, |
16. |
a pedagógiai szakszolgálati intézmény folyamatos nyitvatartásának biztosításában való közreműködés, |
17. |
gyakornok esetében a minősítő vizsgára való felkészülés, |
18. |
pedagógus-továbbképzésben való részvétel |
rendelhető el. |
(3) |
A pedagógus a kötött munkaidőben köteles a nevelési-oktatási intézményben, pedagógiai szakszolgálati intézményben tartózkodni, kivéve, ha kizárólag az intézményen kívül ellátható feladatot lát el. A kollektív szerződés, ennek hiányában a munkáltató határozza meg, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket a pedagógusnak a nevelési-oktatási intézményben, pedagógiai szakszolgálat intézményében, és melyek azok a feladatok, amelyeket az intézményen kívül lehet teljesítenie. |
(3) |
A kollektív szerződés, ennek hiányában a munkáltató határozza meg, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket a pedagógusnak a nevelési-oktatási intézményben, pedagógiai szakszolgálat intézményében, és melyek azok a feladatok, amelyeket az intézményen kívül lehet teljesítenie. |
(4) |
A neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak további tanórai és egyéb foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha
a) |
a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére, |
b) |
a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy |
c) |
a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált. |
|
(4) |
A neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha
a) |
a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére, |
b) |
a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy |
c) |
a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált. |
|
(5) |
A (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4) bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra. |
(5) |
A (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4) bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra. |
(5) |
A (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások, pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4) bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra. |
(6) |
Azokban a kollégiumokban, amelyekben a pedagógiai felügyelői munkakör nem került bevezetésre, a pedagógus neveléssel-oktatással lekötött munkaideje heti harminc, gyakorló kollégiumban és fogyatékos tanulók kollégiumában heti huszonhat óra, amely teljesíthető az iskolai vagy kollégiumi foglalkozáson részt nem vevő tanulók - étkezési, alvási és a heti pihenőnapon, munkaszüneti napon teljesített ügyeleti időn kívüli - folyamatos pedagógiai felügyeletének ellátásával is. Ebben az esetben a kollégiumi pedagóguslétszám meghatározásánál figyelembe kell venni a tanulók nemenként és épületenként megadott létszámát, a kollégiumi foglalkozási időn kívül nemenként és épületenként átlagosan 100, legfeljebb 120 fős tanulói csoporthoz egy pedagógussal számolva. |
(6) |
Azokban a kollégiumokban, amelyekben a pedagógiai felügyelői munkakör nem került bevezetésre, a pedagógus neveléssel-oktatással lekötött munkaideje heti harminc, gyakorló kollégiumban és fogyatékos tanulók kollégiumában heti huszonhat óra, amely teljesíthető az iskolai vagy kollégiumi foglalkozáson részt nem vevő tanulók - étkezési, alvási és a heti pihenőnapon, munkaszüneti napon teljesített ügyeleti időn kívüli - folyamatos pedagógiai felügyeletének ellátásával is. Ebben az esetben a kollégiumi pedagóguslétszám meghatározásánál figyelembe kell venni a tanulók nemenként és épületenként megadott létszámát, a kollégiumi foglalkozási időn kívül nemenként és épületenként átlagosan száz, legfeljebb százhúsz fős tanulói csoporthoz egy pedagógussal számolva. Ha az e bekezdés szerinti pedagógus részt vesz a 4. § (5) bekezdésében meghatározott feladatok ellátásában, neveléssel-oktatással lekötött munkaideje nem lehet több heti huszonnégy, gyakorló kollégiumban és fogyatékos tanulók kollégiumában heti húsz óránál. |
(6) |
Azokban a kollégiumokban, amelyekben a pedagógiai felügyelői munkakör nem került bevezetésre, a pedagógus neveléssel-oktatással lekötött munkaideje heti harminc, gyakorló kollégiumban és fogyatékos tanulók kollégiumában heti huszonhat óra, amely teljesíthető az iskolai vagy kollégiumi foglalkozáson részt nem vevő tanulók - étkezési, alvási és a heti pihenőnapon, munkaszüneti napon teljesített ügyeleti időn kívüli - folyamatos pedagógiai felügyeletének ellátásával is. Ebben az esetben a kollégiumi pedagóguslétszám meghatározásánál figyelembe kell venni a tanulók nemenként és épületenként megadott létszámát, a kollégiumi foglalkozási időn kívül nemenként és épületenként átlagosan száz, legfeljebb százhúsz fős tanulói csoporthoz egy pedagógussal számolva. Ha az e bekezdés szerinti pedagógus részt vesz a 17/A. § (1) bekezdésében meghatározott feladatok ellátásában, neveléssel-oktatással lekötött munkaideje nem lehet több heti huszonnégy, gyakorló kollégiumban és fogyatékos tanulók kollégiumában heti húsz óránál. |
(6a) |
A Pedagógus I. fokozatba való átsoroláshoz szükséges minősítést megszerzett, de Pedagógus I. fokozatba még át nem sorolt pedagógus az Nkt. 62. § (11) bekezdése alkalmazása szempontjából gyakornoknak tekintendő. |
(7) |
Az intézményvezető az órarend és a munkatervben meghatározott feladatok alapján az intézményben foglalkoztatott pedagógusok vonatkozásában munkaidő-nyilvántartást vezet, és a munkavégzést havonta igazolja. |
(8) |
Az állami intézményfenntartó központ által fenntartott iskola intézményvezetője az iskolai tantárgyfelosztást a területileg illetékes tankerület vezetőjével egyeztetve készíti el. |
(8) |
A tankerületi központ által fenntartott iskola intézményvezetője az iskolai tantárgyfelosztást a tankerületi központ vezetőjével egyeztetve készíti el. |
|